Iedere persoon (of vereniging van personen) die ontevreden is over de dienstverlening van de RJV kan een klacht indienen.
Zo kan een klacht gaan over:
- de kwaliteit van onze dienstverlening
- de wachttijd op een antwoord van de RJV
- u vindt een van onze formulieren onduidelijk
- het onthaal aan onze loketten laat te wensen over
Het gaat dus over de dienstverlening van de RJV.
Volgende klachten zijn niet ontvankelijk:
- anonieme klachten
- klachten die niet onder de bevoegdheid van de RJV vallen
- klachten met betrekking tot de reglementering
- klachten met betrekking op feiten die langer dan één jaar voor de klacht hebben plaatsgevonden
U vindt deze informatie ook in onze folder
Door gebruik te maken van ons online klachtenformulier.
Door het Klachtenformulier (91.83 KB) "word" af te drukken, in te vullen en ons per post terug te sturen.
U kan ook een brief of e-mail versturen maar steeds met vermelding van volgende gegevens teneinde de RJV toe te laten uw klacht te behandelen:
- uw naam;
- uw voornaam;
- uw rijksregisternummer (of geboortedatum);
- uw adresgegevens, telefoonnummer of e-mailadres.
Stuur het formulier of uw brief naar:
RJV- Dienst klachtenmanagement
Warmoesberg 48
1000 Brussel
E-mail: klachten@rjv.fgov.be
Binnen de 20 kalenderdagen ontvangt u van ons een gemotiveerd antwoord.
Indien onze klachtendienst u niet of onvoldoende heeft kunnen helpen, kan u altijd terecht bij de federale Ombudsman. Hij is volledig onafhankelijk, maakt geen deel uit van de federale administratie en onderzoekt uw klacht kosteloos en onpartijdig.
Meer informatie:
www.federaalombudsman.be
Gratis nummer 0800 999 61